Techne sp. o.o.
Produkty

Baza wiedzy

Bazę wiedzy można traktować jako wewnętrzną "wikipedię". I choć elementem podstawowym są artykuły a nie hasła jej zadanie jest podobne: gromadzić i udostępniać wiedzę. Artykuł jest oczywiście stroną internetową i może zawierać wszystko to co na stronie da się zamieścić - tekst, zdjęcia, grafiki, ale tez muzykę, animacje i filmy.

Artykuły grupowane są w tematach, które z kolei tworzą kategorie. Na potrzeby dużych baz wiedzy wprowadziliśmy jeszcze jeden poziom organizacyjny: grupy kategorii. Kategoria jest poziomem wobec którego stosowane są uprawnienia. Uprawnienia dotyczą redaktorów oraz odbiorców do których kierowane są treści.

Zespół redaktorów może przygotowywać wspólnie artykuły. Treści są od razu dostępne dla użytkowników, mogą być ocenianie i komentowane. Możliwe jest porównywanie wersji i przywracanie wersji poprzednich.

Użytkownicy mogą subskrybować poszczególne artykuły - ułatwia to śledzenie zmian zachodzących w bazie wiedzy.

Aby móc potraktować bazę wiedzy jako bazę danych stworzyliśmy możliwość opisu artykułów za pomocą nazwanych  zestawu definiowalnych parametrów, które tworzą swoistą bazę danych związaną z dana kategorią. Ta dodatkowa strukturalizacja  umożliwia katalogowanie zasobów, w szczególności eksponatów. W połączeniu ze specjalną formą prezentacji opartą o zdjęcia związane z artykułem, otrzymujemy narzędzia do tworzenia wirtualnych galerii. Warto w tym miejscu dodać, że w ramach rozwiązania TechneSystem baza wiedzy współpracuje z modułem CMS.

Baza wiedzy TechneSystem sprawdza się jako:

  • baza eksponatów muzeów oraz kolekcji,
  • baza opisanych odnośników do stron internetowych,
  • baza programów, plików, materiałów,
  • FAQ,
  • galeria zdjęć, filmów, plików muzycznych,
  • miejsce przygotowywania materiałów podczas pracy grupowej,
  • miejsce zamieszczania zarządzeń i regulacji prawnych, druków i formularzy,
  • zasób artykułów.